Nystrøm og Jacobsen

Hanne B. Nystrøm - Mother
Hanne B. Nystrøm – Mother

TILSTANDER

Utstillingen åpner 29. januar 2022 kl. 12.00.
For øvrig er utstillingen åpen søndag 30. januar,
helgen 5. og 6. februar og helgen 12. og 13. februar.
Nesodden kunstforening har åpningstider 12-16 lørdager og søndager i utstillingsperiodene.

Bakgrunnen for Hanne B. Nystrøm og Kristine Jacobsens felles utstillingsprosjekt, er opplevelsen av slektskap og tydelig dialog mellom kunstnernes arbeider. Dette kommer til uttrykk både i det innholdsmessige og i en felles holdning til arbeidsprosessen. I utstillingen vil de fortelle om møter og motsetninger, om tanker og materialer, om gammelt og nytt, om nære fortellinger og større sammenhenger. Det vises en variert utstilling innenfor flere kunstutrykk og teknikker.

Hanne B. Nystrøm arbeider med tegning, skulptur, animasjon og performance, og Kristine Jacobsen er billedkunstner, sanger og låtskriver.

Bakgrunnen for deres felles utstillingsprosjekt, er opplevelsen av slektskap og tydelig dialog mellom kunstnernes arbeider. Dette kommer til uttrykk både i det innholdsmessige og i en felles holdning til arbeidsprosessen. I utstillingen vil de fortelle om møter og motsetninger, om tanker og materialer, om gammelt og nytt, om nære fortellinger og større sammenhenger.
Bak dette  utstillingssamarbeidet ligger felles interesser som skaper en dialog mellom arbeidene. Dette kommer til uttrykk i det innholdsmessige men også til tider i det uttrykksmessige. Arbeidene viser et vidt spenn av teknikker og uttrykk, som utforsker naturen og det menneskeskapte, følelser og relasjoner. Ideer hentes fra hendelser, tilstander og også fra egne og almene erfaringer. Fysiske situasjoner blir stedfortredere for tanker, spørsmål og refleksjoner. Kroppens språk, hvordan bevegelser og handlingsmønstre speiler våre reaksjoner og indre opplevelser står sentralt. I denne utstillingen vil deres individuelle uttrykk møtes i en ny sammenheng.
Det vises en variert utstilling med humor og alvor side om side. Den rommer skulptur, tegning, maleri, grafikk, installasjon, animasjon og performance.

Kristine Jacobsen

Denne utstillingen kan du se virtuelt.
Vi har fått vidtno til å hjelpe oss med å lage en virtuell visning, sjekk det ut!

BESØK VÅR VIRITUELLE VISNING AV UTSTILLINGEN

For mer info, se Hanne B. Nystrøms nettside og Kristine Jacobsens nettside.