Galleri Vanntårnet

Om Nesodden Kunstforening

Nesodden Kunstforening har siden 1997 holdt utstillinger i Galleri Vanntårnet vid Tangen sentrer på Nesodden.

Det vises 5 - 6 utstillinger i året med profesjonelle kunstnere.

årlig holdes også en medlemsutstilling åpen for alle medlemmer. Medlem er den som betaler medlemskontingent.

Kunstforeningen arrangerer også kunstreiser, filmkvelder, foredrag og kroki.

Kunstforeningen drives av et styret og en del frivillige. Styrelederen i 2019 er Vibeke Lunel.

Vil du være med og jobbe mer aktivt i foreningen?
Vi trenger aktive medlemmer. Alt du kan bidra med, mottas med stor takk. Vi trenger folk som kan være vertskap under utstillingene i Galleri Vanntårnet. Du sitter alltid vakt sammen med noen som har gjort dette mange ganger før, så du trenger ingen forkunnskaper. Når du har vakt i Galleriet, tar du imot gjester, steker vafler og serverer kaffe. Det er veldig trivelig, og du treffer mange mennesker. Det blir ofte tid til spennende samtaler.

Annet man kan bidra med, er praktisk ting som å henge opp bilder, male en vegg, sy duker til kafebordene våre, bære noen esker eller kjøre en tur til Teigen. Eller man kan foreslå et felles museumsbesøk, bestille en guide og ha arrangementsansvar for dette på foreningens vegne. Ta kontakt og fortell oss hva du har lyst til å bidra med.

Velkommen!