Om Nesodden Kunstforening

Nesodden Kunstforening har siden 1997 holdt utstillinger i Galleri Vanntårnet ved Tangen senter på Nesodden.

Det vises 5 – 6 utstillinger i året med profesjonelle kunstnere.

Årlig holdes også en medlemsutstilling åpen for alle medlemmer. Medlem er den som har betalt medlemskontingent.

Kunstforeningen arrangerer også kunstreiser, filmkvelder, foredrag og kroki.

Kunstforeningen drives av et styre og en del frivillige. Styreleder er Søgnhild Østvold Vikene.

Vil du være med og jobbe mer aktivt i foreningen?
Vi trenger aktive medlemmer. Alt du kan bidra med, mottas med stor takk. Vi trenger folk som kan være vertskap under utstillingene i Galleri Vanntårnet. Du sitter alltid vakt sammen med noen som har gjort dette mange ganger før, så du trenger ingen forkunnskaper. Når du har vakt i Galleriet, tar du imot gjester, steker vafler og serverer kaffe. Det er veldig trivelig, og du treffer mange mennesker. Det blir ofte tid til spennende samtaler.

Annet man kan bidra med, er praktiske ting som å henge opp bilder, male en vegg, sy duker til kafébordene våre, bære noen esker eller kjøre en tur til Teigen. Eller man kan foreslå et felles museumsbesøk, bestille en guide og ha arrangementsansvar for dette på foreningens vegne. Ta kontakt og fortell oss hva du har lyst til å bidra med.